Wednesday, June 18, 2008

EP Awards Postmodern Version of History

The European Parliament Bureau The Hague has announced that a Media Prize has been awarded to an installment of the television series "In Europe" which is based on faulty historical data, reports Elsevier.

Perhaps the EP didn't care to check if the documentary was based on factual historical reality before awarding the prize. Given the origin, they should have. On the other hand, that may be besides the point.

The documentary was produced by the Left-wing public broadcasting outlet (VPRO) that has managed to monopolize the entire field of national history, enabling them to revise facts in whatever way they see fit. Two of its radio reporters have also been awarded prizes in the category Radio.

The documentary is written by author Geert Mak, one of the most passionate mainstays of multiculturalism in the Netherlands.

Historian Willem Melching has posited that some facts are plain wrong. It only stands to reason. Postmodernists like Mak and his VPRO producers do not believe in objective reality. They see history as a subjective narrative, the events of which depend upon the position of the viewer. Theirs is consistently on the Left.

Amsterdam University lecturer Melching states that the first four installments 'have no factual relation with the present knowledge of history.' Mak is repeating old bromides. He paints a simplistic and faulty image of Germany and the dual monarchy of Austria and Hungary in 1906. In part 2 Mak maintains the Austrian Empire stretched from Vienna to the Black Sea. This is wrong. In 1906 Bulgaria and Romania were already autonomous countries.

These mistakes matter in the historical context. Anyone who thinks of Austria as flanking the Black Sea has no inkling of the geopolitical situation in the Balkans and Central Europe. Let alone that he is able to explain such matters to a larger audience, says Melching.

The series "In Europa" has costed 3 to 4 million Euros of public money.


RatePoint Business Reviews